Támogatott tartalom

A lehetséges okok, amiért nem hívnak be állásinterjúra

karrier

Rengeteg álláshirdetésben találkozni különböző adminisztratív pozíciókkal, hiszen a cégeknek szinte majdnem minden területen szükségük van ezeknek a munkatársaknak a támogató munkájára.

Ott vannak például az adminisztrátorok, a recepciósok, az általános és szakmai asszisztensek, az irodavezetők, és természetesen az irodai ügyintézők – Miskolc irodai ügyintéző állás paletta itt érhető el.

Ezekre pedig általában bizakodva küldjük be a jelentkezésünket, és reménykedünk abban, hogy az állásinterjún bizonyíthatunk. Sajnos azonban az esetek többségében ez a lehetőség egyáltalán nem adatik meg, vagy akár az is előfordulhat, hogy semmilyen visszajelzést nem kapunk a munkáltatótól a jelentkezésünket illetően.

Ez a helyzet rendkívül frusztráló tud lenni, és az önbizalmunkat is teljes mértékben lerombolhatja. De ezt nem szabad hagynunk, mivel az esetekben javában ilyenkor nem a képességeinkkel és az alkalmasságunkkal van a probléma, hanem a jelentkezés során vétettünk valami olyan hibát, amely miatt a pályázatunk ki lett szelektálva.

A pályázati anyagokhoz kapcsolódó hibák

A leggyakoribb hibának általában az számít, hogy nem megfelelően állítjuk össze és szerkesztjük meg az önéletrajz és adott esetben a motivációs levél tartalmi elemeit.

De emellett még az említett dokumentumok sablonossága is probléma szokott lenni, ami leginkább azért fordulhat elő, mert a többségünk nem az adott cégre specifikálva állítja össze a pályázati anyagát, hanem minden hirdetésre ugyanazt küldi el.

Ez pedig azért gond, mert a munkáltatók például nem ugyanazokat készségeket és képzettséget várják el egy recepcióstól és egy irodai ügyintézőtől. Persze ettől függetlenül még nyugodtan próbálkozhatunk olyan pozíciókkal, ahol a hirdetésben szereplő elvárások tekintetében nem 100%-ig ütjük meg a mércét.

Azt viszont fontos leszögezni, hogy ha ez egy olyan kompetencia, ami a mindennapi munkavégzést nagymértékben befolyásolja, akkor az erőfeszítéseinket garantáltan nem fogja siker koronázni.

Hogyan tudunk ezeken a dolgokon javítani?

A fentebb leírtak elolvasása után a legtöbbünk már valószínűleg kikövetkeztette, hogy ezeknek a problémáknak a megoldása a minőségi, a jelentkezés előtt aktualizált és a pozíció követelményeihez igazított CV megírásában rejlik.

Továbbá érdemes még egy motivációs levelet is összedobni, amely nagyszerű megoldást jelent a pozícióra szabottság érzetének a fokozására. Lehetőséget biztosít ugyanis számunkra, hogy kifejtsük, miért is pályázzuk meg a szóban forgó állást, és mi fogott meg az adott pozícióban.

Az irodai ügyintéző esetében nyugodtan írhatjuk például, hogy mennyire imponál számunkra az a tény, hogy mi leszünk a kapocs a cég többi szervezeti egységével.

Végezetül pedig még annyit javasolnánk, hogy ne csupán az állásportálokon nézelődjünk, hanem keresgéljünk például az adott cég karrieroldalán is! Előfordulhat ugyanis, hogy egy olyan lehetőségre bukkanunk, amelyről az előbbin egyáltalán nem értesültünk volna.

Kép forrása: Pexels.com

Hirdetés (X)

Még több cikk a rovatból: