Támogatott tartalom

Álláskeresés a LinkedInen: hogyan kezdjük a folyamatot?

álláskeresés

Mára a LinkedIn egy olyan platform lett, ami egyszerűen megkerülhetetlen az álláskeresés során. Ahhoz azonban, hogy valóban hatékonyan jelenlétet tudjunk felépíteni, több tényezőre is oda kell figyelni.

Szerencsére ebben maga a platform is a segítségünkre van, mivel elérhető egy olyan mutatószám, ami megmutatja, hogyan használjuk az oldalt.

Profi tippek a LinkedIn-profil felépítéséhez

A CV Shark LinkedIn útmutatója is nagy segítséget jelenthet az elinduláshoz, de tapasztalt felhasználók számára is mutathat újdonságokat, amelyeket érdemes alkalmazni a mindennapokban.

Az egyik ilyen tipp például az, hogy a bemutatkozásnál, a headline-nál és a feltöltött tartalmaknál, publikációknál is ajánlott figyelmet fordítani arra, hogy az ideális kulcsszavakat használjuk.

Ez hasonlít a klasszikus keresőoptimalizálásra, aminek a segítségével még több embert érhetünk el és irányíthatunk a profilra. Tökéletes lehetőség ez akkor is, ha radar alatt, inkognitóban keresünk állást, így az ajánlatok minket fognak megkeresni, nem nekünk kell leadni tömegesen a jelentkezéseket és jól látható álláskeresésbe fogni.

Ezzel még mind a mai napig nagyon kevesen foglalkoznak Magyarországon, így egyszerűen versenyelőnybe kerülhetünk a piacon, ha tudatosan kezdünk hozzá.

A kulcsszavakat manuális kereséssel is megtalálhatjuk. Gyűjtsük össze az általunk preferált pozíciókban gyakran használt szavakat. A hozzánk hasonló szakemberek profilját is nyugodtan megvizsgálhatjuk.

Továbbá a saját önéletrajzban szereplő kulcsszavakat is hozzáadhatjuk a listához. Ha ez megvan, akkor már pontosan tudni fogjuk, hogy minek kell mindenképpen szerepelni a profilon.

A LinkedIn SSI is a segítségünkre lehet

Ez egy olyan mutatószám, ami megmutatja, hogy a platform szerint mennyire hatékony a jelenlétünk és a stratégiánk. Ha ügyesen csináljuk, akkor magasabb SSI pontszám lesz a “jutalmunk”. Ez önmagában természetesen még semmilyen előnnyel nem jár.

A pontszám azt mutatja meg, hogy mennyire valószínű, hogy a keresésekben megjelenünk, ránk írnak, követnek vagy bejelölnek. A cél általában nem az, hogy elérjük a maximális, 100-as értéket (ami szinte lehetetlen). Egy 40-50-es pontszámmal is már a felső 10-20%-ban fogunk helyet foglalni.

Miből áll össze az SSI pontszám?

Négy fő mutatóból áll össze. Az első, hogy mennyire jól felépített a profilunk, azaz egyedi háttérkép, üzleti profilkép van-e feltöltve. A headline is jobb, ha nem csak egy egyszerű titulusból és cégnévből áll. A második a LinkedIn keresőfunkcióinak a használata, mennyire tudatosan keresgélünk az oldalon.

A harmadik mutató az interakciók a platform felületén. Idetartozik a saját tartalmak megosztása és az is, hogy mennyit kommentelünk, lájkolunk az oldalon. Végül pedig ott a kapcsolatépítés, ahol érdemes bátran olyanokat is bejelölni, akiket nem ismerünk.

Kép forrása: Pixabay.com

Hirdetés (X)

Még több cikk a rovatból: