Támogatott tartalom

Kreatív álláskereső üzemmód bekapcsolva

álláskeresés

Az álláskeresést napjainkban csak a felesleges stresszel hozzuk összefüggésbe. Habár megvannak a nehézségei ennek a folyamatnak, ettől függetlenül mégis izgalmas felfedezni a munkaerőpiac lehetőségeit és olyan kihívásokkal szembenézni, amelyeknek megoldása kreativitást igényel.

De pontosan mit jelent a kreatív álláskeresés fogalma? Hogyan csináljuk, hogy felkeltsük a munkáltatók figyelmét? A következő cikkben kiderítjük.

Add el magad! Avagy a marketingtippek átültetése az álláskeresésbe

Bárki bármit mond, egy valami számít a mai világban, mégpedig az, hogy hogyan adjuk el magunkat. Nincs ez másképpen az álláskeresés területén sem. Különösen nehéz dolgunk van akkor, ha egy adott régióban szeretnénk elhelyezkedni. Szerencsére a Székesfehérvár állás felületén egyéb székesfehérvári munkalehetőségek listája vár ránk, így kedvünkre válogathatunk az ajánlatok közül.

Amikor munkát keresünk, akkor valamennyi platformon jelen vagyunk; legyen szó a közösségi média felületeiről, a vállalatok hivatalos weboldaláról és az álláskereső oldalakról. De hogyan tűnhetünk ki a tömegből? Hogyan tehetjük kreatívvá a folyamatot? Minden arról szól, hogyan adjuk el magunkat.

Pozicionáljuk magunkat!

Az álláspályázat tulajdonképpen mindig pozícionál minket egy adott területen, s ez segít minket beazonosítani. Az, hogy milyen az önéletrajz, a motivációs levél minősége, illetve, hogy hogyan jelenünk meg a közösségi médiában, mit üzenünk a posztjainkkal a külvilágnak, már sokat elárul rólunk. Az a cél, hogy minél professzionálisabb üzenetet fogalmazzunk meg. Adjuk mindig önmagunkat, csupán hivatalos “köntösben”.

Amikor a tudatos karrierépítés a cél, akkor általában abból indulunk ki, hogy milyen cégnél szeretnénk dolgozni, s ilyenkor ezeket is megcélozhatjuk. Ez már jelentős mértékben leszűkítheti az iparágat és meggyorsíthatja az elhelyezkedést is. Igazíthatjuk a megjelenésünket, az önéletrajzunkat és az üzenetünket is ezekhez a vállalatokhoz, és garantált lesz a siker.

Miért ne csinálhatnánk másképpen?

Habár a pályázás folyamata általában mindig ugyanúgy történik, ettől függetlenül nem feltétlenül szükséges a hétköznapi módszereket preferálni. A testreszabott üzenetek, kreatív önéletrajzok mindig beválnak, ráadásul másféle módszerekkel is megszólíthatjuk a kiszemelt vállalatokat. A személyes vagy direkt üzenetekkel történő megkeresés is hatásos lehet, különösen akkor, ha a weboldalukon a karrier oldal is utal arra, hogy ez megoldható.

Mivel egyes munkakörökre óriási a túljelentkezés, ezért egy sablonos pályázattal nem is megyünk sokra. Legyünk egyediek, mutassuk meg a munkaerőpiacnak, hogy kik vagyunk és így célba érünk! Célozzunk, pozícionáljunk és adjuk el magunkat!

Kép forrása: Pexels.com

Hirdetés (X)

Még több cikk a rovatból: